איך מעוררים את תגובת הגוף, ומה זה בעצם טיפול שיאצו מותאם אישית? מיכל ברש, מטפלת בשיאצו
top of page

השאלה שמעסיקה כל מטופל: אז מה יש לי? מה גילית עליי?


כמעט כל מטופל חדש שואל את השאלה הזו והיא תמיד מצחיקה אותי. בקטע טוב, כן?

התשובה שלי תמיד אותו הדבר אבל נשמעת קצת אחרת בין אדם לאדם, בהמשך תגלו למה.

משאלה לשאלה, או יותר נכון לשאלות.

"סליחה על השאלה"

תכנית טלוויזיה (בערוץ כאן 11) מרגשת, עוצמתית ונוגעת בבטן הרכה, והיא נתנה לי את ההשראה לפוסט.


בתכנית, מקבץ של אנשים שמתמודדים עם אותה "בעיה", וזה ברור שכל אדם הוא יחיד ומיוחד, רק שבדר"כ קל יותר להכניס לתבניות או לחשוב שכולם ירגישו אותו דבר.

אבל, כשמסתכלים ומקשיבים בקשב רב, רואים באמת כמה כל אדם הוא עולם ומלואו, כמה לכל אדם יש את זווית הראייה שלו, את הדרך בא הוא הלך עד עכשיו, את החלומות הקטנים והגדולים, מה מניע אותו, מה ההתמודדות האמתית שלו. אני לא יכולה לנתק את המטפלת שבי כשאני צופה בסדרה הזו.

היא כל כך מזכירה לי את המפגשים בחדר הטיפולים, את המהות של השיאצו, את ארבעת האבחנות שלנו- ההתבוננות, התשאול, ההקשבה וכמובן, המגע.

זן שיאצו מבוסס על מודל שנקרא מודל האמבה ויש לו 6 שלבים.

לכל שלב יש את הטיפוס- מבנה גוף ומבנה אישיותי כמו צורת התבטאות, אינטונציה ואחריות על תפקודים פיזיולוגיים.

בכולנו יש את כולם וכל הזמן אך תמיד יש שלב דומיננטי יותר. האבחנות בשיאצו על קצה המזלג

התבוננות- זו היא לא בחינה, אין לי עיני רנטגן, ct או mri ואני לא מחפשת, ובטח לא מוצאת ממצאים. אז על מה ואיך אני מתבוננת? כשאני מתבוננת במבנה גוף, האם הוא עגול, מרובע, מחודד? מכופף, זקוף, חיוני או חיוור? בפשטות- מהי שפת הגוף? והאם היא באמת גלויה לפניי או מסתתרת תחת מעטה מסוים? כשאני מזהה את שפת הגוף ומשייכת לטיפוס מסוים, אני מתחילה לאמת את האבחנה בתשאול באמצעות ההקשבה. תשאול- כביכול הוא הכי חשוב כדי לשמוע למה בכלל הגעת ומה ההיסטוריה הרפואית הרלוונטית אבל לא רק, הוא מאד חשוב גם כדי לחדד את ההקשבה למי שעומד מולי. הקשבה- מה בין השורות, או שבכלל הכל על פני השטח?  לכל טיפוס יש את בחירת המילים שלו, לדוגמה: אחת שכל הזמן צריכה: "אני צריכה לעשות, אין מי שיעשה במקומי". מה זה אומר לי? מאשש לי את הטיפוס ואת בחירת המילים שלי בטיפול. אדם שרואה, אדבר אתו בטבלאות אקסלים, בכיוונים, בתכל'סיות. אחת שצריכה, אדבר איתה את הצורך שלה, אתמצת את בליל המילים לצורך מדויק בתוך המגע. מגע- האבחנה, בהא הידיעה. המגע מאמת לי באופן סופי מי עומד מולי.

האם יש הלימה בין שפת הגוף לנאמר?

אחרי שהתבוננתי, שאלתי והקשבתי אני גם מרגישה ואם לא מונח לפני שקרן פתולוגי שהוא מאסטר בהסוואה, הגוף ידבר בדיוק, גם את מה שנאמר וגם את מה שלא נאמר. כשהגוף פרוס על המזרון, אני רואה במנח הראש, הרגליים, הידיים, מרגישה את טונוס השריר, את הצ'י (אנרגיית החיים). מרגישה, שומעת, רואה את כל התמונה במלואה, אבחנה שמאששת אבחנה ומגלה לי את הסיפור שלך, את העולם ומלואו שבאת אתו לטיפול. ביחד אנחנו לומדים אותך ואת הגוף שלך, בוחרים את הדרך לטיפול הנכונה בעבורך.



מחכה לך בקליניקה שלי, לטיפול שיאצו מותאם אישית. כל מה שצריך זה ליצור איתי קשר בווטסאפ או בטלפון 050-8852052 ונקבע לך תור


שלך, מיכל


"סליחה על השאלה", כאן 11. צפייה חובה! עם קופסאת טישו, עדיף.


bottom of page