איך להתכונן ללידה דרך השיאצו
top of page

איך להתכונן ללידה דרך השיאצו

זהו, הגיע הרגע.

הגיע הרגע לחשוב כבר על הלידה. לתכנן, ללמוד, להתכונן, יש כל כך הרבה אפשרויות.

אולי עשית קורס של קופת החולים, אולי הלכת לקורס לפי שיטת התחנות או היפנוברת'ינג או אפשרות אחרת? אולי עוד לא החלטת מה מתאים לך. יתכן וזה לא ההריון הראשון, ואת כבר לא רוצה לעשות עוד קורס, אבל כן, יש בך משהו שמבקש להתכונן ללידה.


האם אפשר בכלל להתכונן ללידה?

זו שאלה שראוי לשאול! איך אפשר בכלל להתכונן ללידה? הרי אנחנו לא יודעות מה יהיה שם. לא משנה כמה מנוסות אנחנו, כמה קורסים נעשה, אם זו הלידה הראשונה או הרביעית, אנחנו עדין לא יודעות, וזה הקושי הגדול. חוסר הוודאות. מבחינה זו, הלידה מפגישה אותנו עם האמת הראשונית של להיות אמא: הכול יכול לקרות.

אם אין לנו אפשרות לדעת ולשלוט לגמרי בהתנהלות הלידה שלנו, אולי ההכנה ללידה צריכה להיות אחרת.


הכנה ללידה דרך הגוף

כשאנחנו מדברות על הכנה של גופך ללידה, אנחנו מדברות על מספר דברים:

  • ההריון. הריון הוא לא תמיד קל! נכון, ברשתות החברתיות כולן קורנות, ועושות תרגילי יוגה מתקדמים גם בחודש שמיני, אבל אולי את לא מרגישה כך. אולי לא נוח לך בגוף ההריוני שלך. אולי יש כאבים, אולי הכול מכווץ. אולי את לא מצליחה לעשות את כל מה שאת רוצה. אולי את כל כך עייפה שאפשר לשכוח מפעילות ותנועה. אם במהלך ההיריון, את חווה חוויות לא פשוטות עם הגוף שלך, זה חשוב מאד לתת לו תשומת לב עכשיו, לפני הלידה וזו דרך נפלאה להכין את הגוף ללידה. טיפולי שיאצו יכולים להחזיר לגוף שלך קלילות וכוח.

  • אזור האגן: אם מערכת היחסים שלך עם האזור הזה מורכבת, אם כשאת חושבת על הפות, על הנרתיק, ועל כך שתינוק אמור לצאת משם, עולים בך המון רגשות, רגשות שקשה לך אפילו לבטא במילים, גם זו יכולה להיות סיבה טובה להגיע. במהלך טיפול שיאצו תוכלי להתחבר לאט לאט אל אזור האגן, הרחם, רצפת האגן. במהלך הטיפולים נתרגל נשימה ותנועה ובכך נזרים דם לאזור האגן, נניע את רצפת האגן ונשמור עליה גמישה לקראת הלידה.

  • תנועה ופעילות: יש כל כך הרבה פחדים שקשורים לפעילות גופנית בהריון, מה אסור, מה מותר. פעם חשבו שלא כדאי להתחיל פעילות גופנית בהריון אם לא עשית פעילות לפני כן. היום יודעים שזה לא נכון! מחקרים רבים מראים שפעילות ותנועה משפרת את הבריאות שלך ושל העובר, מפחיתה את הנפיחות, העייפות וסימפטומים נוספים של הריון ומביאה אותך אל הלידה בריאה וחזקה יותר. יש אפילו מחקרים שמראים כי גוף זז, גוף פעיל, הוא גוף שטוב לו יותר בלידה עצמה. לכן זה חשוב כל כך להגיע לטיפול אם תנועה ופעילות גופנית כואבת לך. במהלך טיפולי השיאצו נוכל להחזיר את התנועה לגוף בעדינות ובנועם.


הכנה ללידה דרך הנפש

כאשר אנחנו חושבות על הלידה הצפויה, המון מחשבות ותמונות עולות בראש. לידה היא אחד המסעות המשמעותיים של חיינו ובמסע הזה אנחנו לא רק עוברות שינויים פיזיולוגים (בגוף) אלא גם שינויים נפשיים, תרבותיים, חברתיים. כאשר את מגיעה ללידה, מגיעות עמך כל חוויות חייך, האמונות שלך והזהות שלך. התהליך הזה של מעבר מהריון ללידה ואז להיותך אמא, משנה אותך. משנה את חייך. ברור אם כך, שיעורר בך מגוון רגשות. חיוביים ושליליים.

האם את נותנת מקום לכל הרגשות האלו? האם את מדברת עליהם?

כאשר נתכונן ללידה דרך השיאצו, נדבר על כל השינויים הללו ונחזק את האמונה שלך בעצמך, ביכולת שלך להתמודד עם מה שיגיע. נכון, אי אפשר לשלוט במה שיקרה, אך ניתן למצוא את הדרך לקבל את חוסר הודאות, להיות בתוכו אפילו בחיוך, בסקרנות, בציפייה.

כדי להרגיש בטוחה יותר, תוכלי להמשיך להעשיר את עצמך בידע לקראת הלידה, ללמוד עוד על הדרך שבה הרחם עובדת או על רצפת האגן, תוכלי לבחור את המקום שבו תלדי, את המקום שבו תרגישי הכי בטוחה ורגועה, ובמקביל לחשוב מיהם האנשים שתרצו שילוו אותך, שידעו להקשיב ולהקל עליך, לתת לך מקום ומרחב, ולדבר במקומך אם תצטרכי.


  • הקשבה לגוף: ללמד אותך להקשיב לגוף, זו המטרה שלי, בהא הידיעה. נלמד איפה ואיך מיקום העובר ברחם משפיע עלייך, ונדאג לייצר מקום ומרחב באגן כדי שבלידה העובר יוכל לרדת ולהתברג בצורה הטובה ביותר. כאשר הלידה תתחיל וההתכווצויות של שריר הרחם יחלו (אלו הצירים בעצם!), צוואר הרחם יתחיל לעבור מחיקה ופתיחה. כל התהליכים האלו יהיו מסונכרנים, קלים ורכים יותר, כאשר את עצמך תהיי קשובה לעצמך ונינוחה במהלך הלידה. שריר הרחם הוא בעצם זה שאמור לעשות את רוב העבודה. התפקיד שלי במהלך ההכנה שלך ללידה הוא ללמוד יחד איתך מה עושה לך טוב ומה פחות – תנועה, נשימה, הזנה. יחד נדאג למשאבים שלך ונעודד הסתגלות למציאות המשתנה.



רוצה להכונן ללידה בדרך שונה? מחכה שתבואי לטיפול שיאצו מותאם אישית. כל מה שצריך זה ליצור איתי קשר בווטסאפ או בטלפון 050-8852052 ונקבע לך תור.


כמה מרגש! את עומדת ללדת!

שלך, מיכל



הכנהללידה, הכנתהגוףללידה , להתכונןללידה
אישה בהריון בטיפול שיאצו

bottom of page