איך שיאצו יכול להקל על כאבי ההריון ולהכין אותך הכי טוב לקראת הלידה?
top of page

איך שיאצו יכול להקל על כאבי ההריון ולהכין אותך הכי טוב לקראת הלידה?

מהי הצלחה טיפולית בהריון, ואיך שיאצו תורם בכל שלב בדרך? תקציר הרצאה לצוות מרפאת 'כללית משלימה' כפר סבא הירוקה.


מסע קצר דרך 2 סיפורי מקרה השלובים זה בזה להבנת התרומה של השיאצו בהריון ולקראת לידה.


תחנה ראשונה- כאן ועכשיו- עזרה עם התלונה העיקרית

האחת, בת 35, הריון שני, שבוע 32, הגיעה עם תלונה על סימפיזיוליזיס. עובדה ידועה על סימפיזיוליזיס- בהריונות חוזרים הוא מתחיל הרבה יותר מוקדם, והוא הרבה יותר חמור. השנייה בת 30, הריון ראשון שבוע 25, הגיע עם תלונה על סיאטיקה/ אישיאס- כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגל.

שתיהן הגיעו עם רגל נגררת, מבנה אגן ברווזי, כאבים בהליכה, קושי במציאת תנוחת שינה ועוד. המענה הראשוני שערך כ-3-5 מפגשים היה לדאוג לאיזון האגן, להרפיית השרירים, רצועות, ובטן מתוחה. מטיפול לטיפול ראינו שהרגל לא נגררת, אחת מהן כבר לא נעזרה יותר במקל הליכה, הן הצליחו לישון בנוחות ולקום רעננות יותר, המבנה הברווזי נעלם.

הצלחה ראשונה כפולה ומכופלת- התלונות איתן הגיעו נעלמו, וככל שהשבועות חלפו וההיריון התקדם, הן הרגישו טוב יותר, לרגעים אפילו לא הרגישו שהן בהריון. בזכות העובדה שגם הן הבינו את התרומה האדירה של שיאצו בחייהן, השגנו את המטרה ויכולנו לעבור לתחנה הבאה.


תחנה שנייה- המשך ההריון

למעשה תחנה זו נשזרת בעדינות גם בעזרה המידית, אבל מגיעה לידי ביטוי מלא כשה"רעש" נשכח. 

בתחנה זו התמקדנו בחיבור שלהן להריון ולעובר, להציף פחדים, להתאים את הרגלי החיים, לבדוק שיש מערך תמיכה ללידה ולאחריה.

במצבים מסוימים מגלים תלונה חדשה נוספת שהופכת להיות מרכז הטיפול. אצל האחת, בשבוע 36+4 נוצר מצב שהעובר התהפך למצג עכוז, שבוע מאוחר ובעייתי לכל הדעות, שמשאיר מעט מאד זמן להשפיע לפני התערבות חיצונית. אצל השניה, בשבוע 32 התגלה לחץ דם גבוה וכדי למנוע מצב של רעלת הריון, פעמיים בשבוע הגיעה למעקבים בבית החולים. בנוסף, הקדימו את מועד ההתערבות- אם אין לידה עד שבוע 38, מתחילים בזירוז.

דרך תרגילי נשימה, תרגילי תנועה ועבודה תודעתית הצלחנו להשפיע על מצבן.

אצל האחת, נפגשנו תכופות בנוסף לתרגול מאסיבי שלה בבית, שוחחנו על המצב הרגשי שבזכותן הגיעה לתובנות מדוע העובר התהפך לעכוז. אצל השנייה, שילוב של שיח על המצב הרגשי, והפחדים שהגיעו בעקבות המעקב האינטנסיבי, ביחד עם תרגול נשימות והרפיה הצליחו לקדם אותה למצב בו היא בטוחה בעצמה יותר, הסטרס יורד ואיתו לחץ הדם.

הצלחה שנייה- אצל האחת העובר חזר למצג ראש ללא התערבות חיצונית. אצל השנייה, קשיי הנשימה בעקבות החרדה נעלמו, לחץ הדם התאזן, לא התפתחה רעלת הריון והבנו בדיוק איזה תנאים צריכים להיות בכדי שתתחיל להתקדם ללידה בלי התערבויות.

תחנה שלישית ואחרונה- הלידה ואחריה

כשיולדת שעברה ליווי של טיפולי שיאצו בהריון מגיעה ללידה, היא מגיעה בטוחה בעצמה, עם מבנה האגן נינוח ותנועתי, היא מכירה ויודעת מתי היא בכיווץ או הרפיה, הנשימה שלה נכונה ומכוונת מטרה. הפחדים והכאבים שעלו כבר לא מונעים ממנה התקדמות בלידה.

על חווית הלידה אני שומעת טלפונית ומתרגשת איתן כשהן מבינות איך הצליחו להשפיע על מהלך הלידה בזכות הכלים שרכשו.

הצלחה שלישית- אצל האחת, התחילה לידה בשבוע 38, יחסית מהירה, ללא קרעים וכאבי סימפיזיוליזיס. היולדת והתינוק בריאים ומרגישים טוב. אצל השנייה, יום לפני ההתערבות, בשבוע 37+5 הגיעה ללדת עם המון ביטחון, זכרה את התרגילים שהטמענו בה, וידעה בדיוק למה היא זקוקה לכל שלב בלידה. היולדת והתינוק בריאים ומרגישים טוב.

את ההצלחות, בכל מצב ולאו דווקא בהריון, אנחנו מודדים ב-3 פרמטרים: המידי- כאן ועכשיו, כי לא רוצים שיכאב. הדרך- איך אפשר להתאים הרגלי חיים שיהיו ישימים. הדרך חדשה- איך מתמידים בדרך כדי לא להיקלע למצבים דומים.

סובלת מכאבים לאורך ההריון? אני מחכה לך בקליניקה שלי, לטיפול שיאצו מותאם אישית. כל מה שצריך זה ליצור איתי קשר בווטסאפ או בטלפון 050-8852052 ונקבע לך תור.


שלך, מיכל


טיפול שיאצו לנשים בהריון


bottom of page