סיפור מקרה על כאב גב תחתון
top of page

סיפור מקרה על כאב גב תחתון

לפעמים כאב גב הוא לא רק כאב גב


ללא היכרות מוקדמת בנינו, וללא שיחה מקדימה, היא הגיעה לטיפול עם שובר מתנה. כששאלתי אם יש איזו תלונה מרכזית שבה היא רוצה להתמקד סיפרה שיש לה כאבי גב תחתון. "הגב כואב. לא כאב משתק ובלתי נסבל, מה שכן, לאף אחד אסור לגעת שם.

אפילו מגע של בגד או חפץ שנכנס למרחב הזה של הגב משגע אותי." מבחינתי, אמירה כזאת היא חוזה, לא לעבוד על האזור אלא אם כן יש אישור. הטיפול התחיל כרגיל, באבחון ובחירת המהלכים הטיפוליים הנכונים עבורה ותוך כדי שהתקדם ביקשתי את אישורה להניח יד על האזור האסור. היא בחרה לתת אמון ואישרה. הגענו לנקודה מסוימת. היה ברור שהיא תכאב, מאד תכאב, שזו הנקודה שתעשה שינוי. קחי שאיפה, הדרכתי אותה, בנשיפה ניכנס בעדינות. שקענו לתוך הנקודה, ומה שהיא "גילתה" הפתיע אותה ובאותה מידה היה ברור כשמש רק שהיא לא הייתה בטוחה שזאת הסיבה.

עבודת המגע הישיר איפשר לה את התובנה. היא הרגישה כאב עמוק, חודר, דוקר והבינה שהכאב התחיל אחרי הלידה. זה לא שהייתה לה לידה טראומטית, להפך, הייתה לה לידה בדיוק כמו שרצתה אבל סמוך אליה היה משהו בחיים שלה שגרם לה לכאב גדול והביטוי שלו נשאר בגוף. שאלתי אותה אם היא רוצה שנעצור לרגע והיא אמרה שכן. הסדרנו נשימה, וחזרנו לאותה עבודה. הנקודה נהייתה שטחית יותר ויותר והכאב נעלם. בסיום הטיפול היא הרגישה הקלה עצומה. לדבריה, היא נתנה לי לגעת שם כי סוף סוף בחרה להתמודד, היא ידעה ידיעה עמוקה מה גורם לזה אבל הזיזה את הסיבה הצידה עד היום. כל מה שצריך זו נקודה אחת קטנה להעיר ולהאיר את הגוף כולו.

אם גם לך יש נקודה כזאת שהגיע הזמן להתמודד איתה, אני מחכה לך בקליניקה שלי, לטיפול שיאצו מותאם אישית. כל מה שצריך זה ליצור איתי קשר בווטסאפ או בטלפון 050-8852052 ונקבע לך תור.


שלך, מיכל


bottom of page