היפראמזיס גרבידרום- הקאות יתר בהריון. כשהריון הופך "למחלה", סיפור מקרה על טיפול בהיפראמזיס
top of page

היפראמזיס גרבידרום- הקאות יתר בהריון. כשהריון הופך "למחלה", סיפור מקרה על טיפול בהיפראמזיס


היפראמזיס - רקע


היפראמזיס גרבידרום זהו מצב של הקאות יתר בהיריון.

כאשר רוב הבחילות וההקאות מתרחשות בשבועות 4-12 להריון ומסתיימות בד"כ עד שבוע 20, במצב זה ההקאות מופיעות לאורך כל היום, בתדירות גבוהה לאורך כל ההריון ולעתים גם בלידה עצמה.

הגורם להקאות יתר בהיריון אינו ידוע.

יש השערות שמצב זה נגרם בגלל השינויים ההורמונליים בהריון, הימצאות של חיידק הליקובקטור פילורי, בשינויים במערכת העיכול ובמצבה הרגשי של ההריונית.

הפגיעה באיכות החיים של האישה היא קשה ומגיעה לידי ביטוי בעייפות רבה, שינוי קיצוני במשקל, התייבשות, הפרעות באיזון ויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף ועד לסכנה לאם ולעובר.

במקרים רבים (אחרי שלילה של מצבים רפואיים אחרים) המענה הרפואי יהיה עירויים ומתן טיפול תרופתי שמפחית את תדירות ההקאות, כמו כן ייתמך בשינוי תזונתי ואורחות החיים.


סיפור מקרה


את יפעת (שם בדוי) פגשתי לראשונה בשבוע 25 להריון השני שלה.

התלונות איתן הגיעה הם כאבי גב, כבדות והיפראמזיס על רקע של הליקובקטור, זהו ההריון השני שלה עם היפראמזיס ומצבה הרגשי היה קשה.

הגוף שפגשתי היה מתוח ומכווץ אך באותה נשימה חלש וחסר, תמונה המתאימה להיפראמזיס.

ראינו מצב שאין תנועה חלקה והפצה תקינה של משאבי הגוף, מה שצריך לרדת עולה ומה שצריך לעלות לא מצליח להתרומם.

במצב כמו של יפעת כאשר הכל "סוער" למעלה- הקאות, צרבות, עצבנות ותסכול, האסטרטגיה שבחרנו הייתה הנעה של qi (אנרגיית החיים) כלפי פלג גוף תחתון וחיזוק של הגוף.

מניסיוני האישי לא פשוט לטפל בהיפראמזיס, כמעט בלתי אפשרי אבל להעלים את ההקאות לא הייתה המטרה היחידה.

מטרה חשובה לא פחות הייתה הדרך שלה לעבור עוד הריון במצב רגשי יותר טוב מהקודם ושחווית הלידה שלה תהיה חיובית להבדיל מהראשונה. ראינו שצריך להציף בשיחה את הדברים ולבצע שיקוף של גוף נפש.

המגע הנוכח היה מאד חשוב כדי להרגיע את המערכת העצבית, הכל היה מאד סוער, מכווץ ומתוח וגם כדי לאפשר את העבודה הרגשית תודעתית.

יפעת הגיבה טוב לטיפולים, כאבי הגב חלפו אחרי 2 מפגשים והמשכנו למטרות הבאות- החזרת הכוחות והחיוניות להמשיך את ההריון, הרגעת הנפש שהשפיעה על תדירות ההקאות, היו ימים שלמים ללא הקאות וכמובן להגיע מוכנה ללידה עם כוחות ותחושת אמון מחודשת בגוף.

יפעת ילדה בלידה רגילה, ללא התערבויות בשבוע 40 ויצאה בחוויה מתקנת.


מחכה לך בקליניקה שלי, לטיפול שיאצו מותאם אישית. כל מה שצריך זה ליצור איתי קשר בווטסאפ או בטלפון 050-8852052 ונקבע לך תור.


שלך, מיכל

היפראמזיס-היפרמזיס שמירת הריון
בטן של הריון

bottom of page