איך לשבת נכון מול מחשב?
top of page

איך לשבת נכון מול מחשב?

אוי טוסיק טוסיק... כמה שעות אנחנו מבלים עליך. שעות על גבי שעות, אנחנו מבלים בישיבה, בין אם בעבודה משרדית או "בילוי" על ההגה, ובסוף כל יום עבודה מרגישים כאבי גב או כאבים בחגורת הכתפיים.

לישיבה הממושכת יש השפעה רבה על חיינו ויכולה ליצור נזקים לא רק במערכת שלד שריר. היעדר תנועה בפלג גוף תחתון יכול להוביל לזרימת דם לקויה, ללחץ דם גבוה, השמנה ועוד ועוד.


הקורונה הוסיפה לאתגר גבולות זמנים מטושטשים ועבודה שלא בעמדת עבודה מותאמת ואיתה הגיע מבול שאלות מה לעשות? לפני שרצים לבזבז מלא כסף על פינות עבודה או רכישת רהיטים חדשים, בואו נבדוק אם באמת הכסא או השולחן שלנו לא עונים על הדרישות או שפשוט לא ידענו לשבת נכון.


איך לשבת נכון מול המחשב?

1. כיסא בגובה הברכיים, כך שהרגליים יהיו ב-90 מעלות, כפות הרגליים על הרצפה או על הדום מתכוונן.


2. כל הישבן על הכסא, עד סוף המושב וישיבה על עצמות הישיבה כך שהגב התחתון יקבל את מלוא התמיכה והגב יישאר זקוף ללא מאמץ.


3. הקצה העליון של מסך המחשב צריך להיות בגובה העיניים.


4. מרפקי הידיים צריכים להיות משוחררים ולכן צריך לשים לב לגובה השולחן. כמו כן בזמן העבודה לשים לב שגם הכתפיים שמוטות ונינוחות.


5. והכי חשוב מבחינתי: לתזמן קימה כל 45-60 דקות. סיבוב לכוס מים, כמה מתיחות קטנות. אל תמעיטו בערך של הסעיף הזה גם כשממש ממש קשה לעמוד בו. שימו טיימר!

סרטון חמוד שמצאתי ביוטיוב, מסביר בצורה פשוטה וקצרה. קרדיט לסרטון: Alison - Free Online Learning


חגורת הכתפיים והצוואר כבר כואבים? ככה תעזרו לעצמכם ב-5 פעולות פשוטות.





ואם הכאב הפך לכרוני, אני מחכה לך בקליניקה שלי לטיפול שיאצו מותאם אישית. כל מה שצריך זה ליצור איתי קשר בווטסאפ או בטלפון 050-8852052 ונקבע לך תור


שלך, מיכל



bottom of page