כאבים באגן וכאבים במפשעות בהריון (סימפיזיוליזיס) - נשמע כמו קללה ומרגיש כמו קללה
top of page

כאבים באגן וכאבים במפשעות בהריון (סימפיזיוליזיס) - נשמע כמו קללה ומרגיש כמו קללה

כאבים במפשעות בהריון סימפיזיוליזיס - מה זה?

סימפיזיוליזיס היא תופעה הגורמת לכאבים בשל התרחבות יתר של האגן. הביטוי ועוצמת הכאב משתנה מאחת לאחת או מהריון להריון.

הכאבים יכולים להופיע באזור עצם הפוביס (חיק) מעל המפשעה, בגב התחתון או בצידי הישבן, והרבה פעמים נראה גם הקרנה למפשעה או לאורך הצד הפנימי של הירך.

לרוב הכאב מחמיר בתנועות המערבות את הרגליים- הליכה, עלייה או ירידה במדרגות, לבישת בגדים תחתונים, בזמן שינוי תנוחה במיטה וכו'.

לסימפיזיוליזיס יש מס' גורמים היכולים להשפיע החל מהורמונים שמופרשים כדי להכין את הגוף ללידה, עד למשקל/ העומס שנוצר על הגוף.

כמטפלת שיאצו, אני לא מתייחסת רק "לכותרת" סימפטום איתו את מגיעה, אלא לכל המכלול, וכידוע- גוף ונפש לא באמת אפשר להפריד.


אדווה (שם בדוי) סיפור מקרה

כשאישה נכנסת לשליש שני של ההריון כבר קשה להסתיר, והיא גם לא רוצה להסתיר.

הבטן מתחילה לצאת, מרגישים תנועות עובר לראשונה. זהות חדשה מתגבשת לה.

אבל מה קורה כשלא? כאשר עדיין יש איזה קונפליקט פנימי שמונע ממנה?

זהו סיפור מקרה על קונפליקט שכזה והוא בא לידי ביטוי פיזי בצורת סימפיזיוליזיס.

"בוקר אחד" היא קמה עם כאבי גב, רגל נגררת, כאב בשני צידי האגן, כאבים במפשעות. היא לא מוצאת שום מנח שיקל, לא עמידה, לא ישיבה וגם לא שכיבה. "לחצו" עליה להגיע, אז היא קבעה טיפול.

מתוך התשאול הראשוני הבנתי בדיוק לאן הכרוניקה של הכאב לוקחת אותה- סימפיזיוליזיס!

שבוע 17, זה התחיל מוקדם ואם היא תמשיך ככה זה ייגמר ברע. 

הגבלת תנועה בכל פעולה פשוטה מלווה בכאבים איומים, במקרים קיצוניים גם צירים מוקדמים ושמירת הריון קפדנית.

אדווה (שם בדוי) בת 29, שבוע 17 של ההריון הראשון שלה. בחורה מרשימה, פצצת אנרגיה, פשוט לא הרשתה לעצמה להיות בהריון. "ההריון לא יעצור אותי, אני על 200% עשייה" סבבה, את לא צריכה לעצור, רק לבחון כמה ואילו משאבים יש לך ולהתאים את עצמך למצב החדש. ככה זה הרבה פעמים, אישה שעובדת בעולם של גברים, היא לא יכולה להרשות לעצמה רגע של עצירה, כי מה יחשבו, שהיא מפונקת? יגידו שהריון זה לא מחלה.

כל מי שחווה אצלי טיפול שיאצו יודע שבמהלך הטיפול יש נקודות מסוימות שעלולות לכאוב ותוך כדי הטיפול זה משתנה עם עבודה תודעתית. אצלה כל נקודה רק רצתה לנוח- לנוח מהלחץ שהיא נמצאת בו. לנוח מהכאב. לנוח מהמתח הכל כך גדול שקיים בגוף. בסיום הטיפול הראשון היא החלה להרגיש התכווצויות קלות. על פניו זה אמור להדאיג, אצלה זה דווקא "היה מבורך" כי היא הבינה שהיא חייבת לחשב מסלול מחדש, עכשיו! נפגשנו פעמיים בשבוע למשך תקופה קצרה ואח"כ אחת לשבוע. העבודה איתה הייתה במישור הפיזי כמובן, שכללה בין היתר תרגול מאסיבי בבית אבל הדגש היה על עבודה רגשית תודעתית. לאט לאט למדנו איך היא מתאימה את עצמה למצב החדש. איך להתאחד עם הגוף שלה מחדש, עם העוברית שגדלה בתוכה. לתת לרגשות שהשפיעו עליה מקום ולשחרר אותן הלאה. לסיפור הזה יש סוף טוב כי מאמצע השליש השלישי במקום להתעסק בכאב הנוראי שהיא חוותה, הכנו אותה לקראת הלידה הבריאה שהייתה לה בשבוע שעבר.

כאן תוכלי לקרוא סיפור מרחיב לב על הריון וסימפיזיוליזיס, כאן על האסטרטגיה והכנה ללידה עם רקע של סימפיזיוליזיס.


סובלת מכאב שלא מרפה? מחכה לך בקליניקה שלי, לטיפול שיאצו מותאם אישית. כל מה שצריך זה ליצור איתי קשר בווטסאפ או בטלפון 050-8852052 ונקבע לך תור.

שלך, מיכל

אישה בהיריון מחזיקה את הבטן - כאבים באגן בהריון

bottom of page