• מיכל ברש

מה לעשות נגד כאב ראש? 5 דרכים להקל על הכאב

מיגרנה, כאבי ראש, לא משנה איך נקרא לזה, הראש כואב, והוא מפריע להתנהלות. כואב לחשוב, לשמוע, לדבר, לפקוח עיניים, ואם לא תפסנו אותו בזמן, כאב הראש משבית אותנו מכל פעילות ושולח אותנו ישירות למיטה. או שלא, ואנחנו "נלחמים בו".


"יש לי מיגרנה מטורפת ואני לא יכולה להגיע אלייך, בסוף לקחתי אדוויל. מה אני יכולה לעשות בפעם הבאה?"

קודם כל- אז מה אם לקחת כדור? עזר לך? מצוין! גם אני סובלת מכאבי ראש כל חיי וגם אני לוקחת כדורים לעתים. נכון שלא אשתה אותם כמו מים, אבל תרופות זאת לא מילה גסה. הרי בסוף הכול מסתכם באיזונים.

בכל שנות חיי מצאתי כמה דברים שעושים לי טוב בתחילת או אמצע התקף


עזרה עצמית לכאבי ראש - 5 דרכים להקל על כאבי ראש ומיגרנות


מקלחת חמה- אני פשוט יושבת בה ונותנת למים לזרום. בלי סבון, בלי שמפו, רק מים זורמים.

קולה או שוקולד- בקיצור, קפאין. נכון שהדעה הרווחת היא שרצוי להימנע אבל באמצע התקף קפאין המצוי במזונות האלו מביא לכיווץ כלי הדם ובכך סותר את הרחבת כלי הדם הקורית בכאבי ראש.


שנ"צ- האם יכול להיות מצב שבו כאב הראש הגיע בגלל שאנחנו לא נחים לרגע? לא עוצרים ודואגים להזין את עצמנו במזון שיבנה אותנו, במנוחה שתמלא אותנו באנרגיה?

כשאנחנו מגיעים מרוקנים ממשאבים הפעולה היחידה שתפתור אותנו מהכאב היא פשוט להיכנס למיטה. הפרדוקס הוא שבו בזמן שאנחנו נלחמים שתעבור,המיגרנה מחריפה וגם ככה מכוונת אותנו לשם, פשוט כדאי להקשיב לאיתות ושלוח את עצמנו למיטה כמה שיותר מהר.

מניסיוני אני ממליצה לכבות כל מקור אור, כולל טלפון או ממיר טלויזיה.

בקבוק מים חמים (כן של הסבתות) על הבטן- אזור האגן- בטן וגב תחתון, הוא מרכז האנרגיה שלנו. על ידי הנחת כרית חימום או בקבוק מים חמים אני מזכירה לאנרגיה לאן היא צריכה לחזור.

להרבה מטופלים זה נשמע מוזר כי חום וכאבי ראש לא באמת הולכים יחד. במקרים של מיגרנה וכאבי ראש עם חום שנפלט מאזור הראש, חום מקומי יכול להחריף את ההלימה, לכן, במקרה כזה אני משלבת קומפרס מקומי קר (היום בכל פארם יש כריות ג'ל להקפאה) בשילוב עם חום על הבטן.

אני משתמשת בבקבוק מים חמים, החום שלו נשאר לאורך שעות להבדיל מכרית חימום שמצריכה מאיתנו טיול תדיר למיקרוגל.

לחיצה על נקודות טריגר או נקודות דיקור- יש כמה מפורסמות ויש שלל סרטונים ביוטיוב שאפשר למצוא על אותן נקודות, אך לא כולן מתאימות לכל אחד ולכן, אני בגישה בדיוק כמו בטיפול, להרגיש את הגוף ולזהות איפה הלחץ צריך להיות.

נכון, לא תמיד זה פשוט והתרגול דורש מאיתנו אשכרה להקדיש זמן לעצמנו ולהיות קשובים לגוף. בשביל להבין איך ומה לעשות אני ממליצה לך להיכנס לפוסט שכתבתי תרגיל בהתבוננות וריפוי, הוא יעזור לך להבין ולתרגל הקשבה לגוף.


אלו היו ה"2 פני" שלי לטיפול עצמי לכאבי ראש, אבל, אשלח אותך עם מחשבה- כי השאלה הכי חשובה היא לא מה לעשות, אלא, למה הוא הגיע ואיך הוא לא יחזור על עצמו?

כאבי ראש או מיגרנות, הן רק עוד "כותרות" לחוסר איזון בגוף. זוהי תלונה נפוצה שיכולה להיות חלק מעוד סימפטומים שמתלווים אליה או הסימפטום העיקרי. כך או כך, בהגיעך לטיפול, נבצע תשאול מקיף על התלונה ועל אורחות החיים כדי ליצור אבחנה מבדלת וטיפול המותאם אישית לך.


אם הטיפים עזרו לך, אשמח לקרוא על כך בתגובות. ואם יש לך למי לשלוח, אני בטוחה שהוא או היא ישמחו לקרוא את פוסט.


שלך, מיכל


כאב ראש, מיגרנה, מרגיש כמו פטיש

מחכה לך בקליניקה שלי, לטיפול שיאצו מותאם אישית. כל מה שצריך זה ליצור איתי קשר בווטסאפ או בטלפון 050-8852052 ונקבע לך תור

אני זמינה גם כאן

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

התכנים והמידע המוצגים באתר זה מספקים מידע בלבד. אין לראות בהם אבחנה ו/או המלצה רפואית והם אינם מהווים בשום מקרה תחליף לייעוץ עם גורם רפואי מוסמך. השימוש באתר או בתכניו הוא על אחריותו הבלעדית והמלאה של המשתמש.

  מיכל ברש - זן שיאצו לוגו