איך להעביר כאב ראש? דרכים להקלה מיידית
top of page

איך להעביר כאב ראש? דרכים להקלה מיידית

מיגרנה או כאב ראש חזק, לא משנה איך נקרא לזה, הראש כואב והוא מפריע להתנהלות. רגע לפני שאת לוקחת משכך כאבים, או אם אין ברשותך באותו רגע, תנסי את אחת מהדרכים הבאות להעביר את כאב הראש.


יש המון סיבות הגורמות לכאבי ראש- סטרס, המחזור החודשי, ארוחות לא מסודרות, ישיבה ממושכת מול מסך...

כואב לחשוב, לשמוע, לדבר, לפקוח עיניים, ואם לא תפסנו אותו בזמן, כאב הראש יכול להשבית אותנו מכל פעילות ושולח אותנו ישירות למיטה. או שלא, ואנחנו "נלחמות בו".

כאב ראש , מיגרנה
כאב ראש, מיגרנה, מרגיש כמו פטיש

"יש לי מיגרנה מטורפת ואני לא יכולה להגיע אלייך, בסוף לקחתי אדוויל. מה אני יכולה לעשות בפעם הבאה?"- כך כתבה לי מטופלת.


קודם כל- אז מה אם לקחת כדור? עזר לך? מצוין!

גם אני סובלת מכאבי ראש, וגם אני לוקחת כדורים לעתים. משככי כאבים הם לא מילה גסה, בסוף הכול מסתכם באיזונים, אבל אם זה קורה לעתים תכופות, ברור לך שזה לא פתרון?

יש מספר פעולות שאפשר לעשות לפני לקיחת כדורים משככי כאב.



איך להעביר כאב ראש לבד? - טיפים לעזרה עצמית


  1. מקלחת חמה- אני פשוט יושבת בה ונותנת למים לזרום. בלי סבון, בלי שמפו, רק מים זורמים. המים החמים עוזרים להרגיע ולהניע. מים זורמים מאפשרים להרפות, בעיקר כשכאבי הראש הם ממתח שרירי.

  2. קולה או שוקולד- בקיצור, קפאין. נכון שהדעה הרווחת היא שרצוי להימנע, אבל באמצע התקף קפאין המצוי במזונות האלו מביא לכיווץ כלי הדם ובכך סותר את הרחבת כלי הדם הקורית בכאבי ראש.

  3. שינה- האם יכול להיות מצב שבו כאב הראש הגיע בגלל שלא נחת לרגע? לא עצרת ודאגת להזין את עצמך במזון שיבנה אותך, במנוחה שתמלא אותך באנרגיה? כשאנחנו מגיעים מרוקנים ממשאבים הפעולה היחידה שתפתור אותנו מהכאב היא פשוט להיכנס למיטה. הפרדוקס הוא שבו בזמן שאנחנו נלחמים שתעבור, המיגרנה מחריפה וגם ככה מכוונת אותנו לשם, פשוט כדאי להקשיב לאיתות ושלוח את עצמנו למיטה כמה שיותר מהר. מניסיוני אני ממליצה לכבות כל מקור אור, כולל טלפון או ממיר טלוויזיה.

  4. בקבוק מים חמים (כן של הסבתות) על הבטן- אזור האגן- בטן וגב תחתון, הוא מרכז האנרגיה שלנו. על ידי הנחת כרית חימום או בקבוק מים חמים אני מזכירה לאנרגיה לאן היא צריכה לחזור. להרבה מטופלות זה נשמע מוזר כי חום וכאבי ראש לא תמיד הולכים יחד. במקרים של מיגרנה וכאבי ראש עם חום שנפלט מאזור הראש, חום מקומי יכול להחריף את ההלימה, לכן, במקרה כזה אני משלבת קומפרס מקומי קר (היום בכל פארם יש כריות ג'ל להקפאה) בשילוב עם חום על הבטן. אני משתמשת בבקבוק מים חמים, החום שלו נשאר לאורך שעות להבדיל מכרית חימום שמצריכה מאיתנו טיול תדיר למיקרוגל.

  5. לחיצה על נקודות טריגר או נקודות דיקור- יש כמה מפורסמות ויש שלל סרטונים ביו-טיוב שאפשר למצוא על אותן נקודות, אך לא כולן מתאימות לכל אחד ולכן, אני בגישה בדיוק כמו בטיפול, להרגיש את הגוף ולזהות איפה הלחץ צריך להיות. נכון, לא תמיד זה פשוט והתרגול דורש מאיתנו אשכרה להקדיש זמן לעצמנו ולהיות קשובים לגוף. בשביל להבין איך ומה לעשות אני ממליצה לך להיכנס לפוסט שכתבתי תרגיל בהתבוננות וריפוי, הוא יעזור לך להבין ולתרגל הקשבה לגוף.

  6. עיסוי מקומי לשרירי הצוואר והפנים- לאזור הצוואר, הכתפיים וגם לשרירי הפנים השונים, לסת בעיקר, יש נטייה לצבור המון מתח. עסי בעדינות את השרירים, אין חוקים, מה שמרגיש לך נכון, בדיוק כמו אותן נקודות לחיצה.


אלו היו ה-"2 פני" שלי לטיפול עצמי לכאבי ראש. אבל, זכרי- השאלה הכי חשובה היא לא מה לעשות כדי להעביר כאב ראש, אלא, למה הוא הופיע ואיך הוא לא יחזור על עצמו?

כמו שהבנו בפתיח זוהי תלונה נפוצה שלה מגוון סיבות המעידות על חוסר איזון בגוף, והפתרון הוא לטפל בשורש הבעיה, להקשיב לאיתות של הגוף.

כשתגיעי לטיפול שיאצו, נבצע תשאול מקיף על הכאב ועל אורחות החיים כדי להגיע לשורש הבעיה ולבנות לך טיפול מותאם אישית.


רוצה להעביר את כאב הראש אחת ולתמיד? מחכה לך בקליניקה שלי לטיפול שיאצו, כל מה שצריך זה ליצור איתי קשר בווטסאפ או בטלפון 050-8852052 ונקבע לך תור

שלך, מיכל


אם הטיפים עזרו לך, אשמח לקרוא על כך בתגובות. ואם יש לך למי לשלוח, אני בטוחה שהוא או היא ישמחו לקרוא את פוסט.

כאבי ראש חזקים ומיגרנות
מטפלת שיאצו עושה עיסוי מקומי לכאב ראש

bottom of page